V ponedeljek, 25. 3. 2024, je potekalo 32. Regijsko srečanje mladih raziskovalcev Pomurja.

SŠGT Radenci je z raziskovalno nalogo Analiza poslovnega modela trženja penečih vin v podjetjih  »Novega« in »Starega« sveta po epidemiji Covid-19 zastopala Alekseja Nedog, ki je prejela srebrno priznanje.

Covid-19 je imel močan vpliv na porabo, prodajo in mednarodno trgovino, torej celotno vinsko industrijo. Leta 2020 je vinski trg doživel zelo močan krč, saj so stari poslovni modeli trženja preživeti. Trgovanje vina se je zrušilo z zaporami in omejitvami širom sveta. Po drugi strani pa so vinarji iskali druge poti prodaje, tako so z e-prodajo beležili neverjetne rezultate. Kriza covid-19 je resno prizadela vinsko industrijo, pri čemer pa so proizvajalci v različnih državah bili različno prizadeti. Vse to je povezano z različnim dojemanjem vinske industrije z vidika distribucijskih sistemov.

Integracija navzgor je značilna za »Stari« svet, »Novi« svet uporablja poslovni model na nižji stopnji, ki je tesno povezan z distributerji ter potrošniki, je pa učinkovitejši s stroškovnega vidika in časa.

Dijakinja Alekseja Nedog je v svoji raziskavi ugotovila, da podjetje Radgonske gorice d. o. o. posluje po modelu »Novega« sveta.

Predlog trženja znamke »Untouched by Light«: Vino predstavlja produkt višjega cenovnega razreda. Za produkt »Utouched by Light« se predlaga širitev prodaje na trge tujih držav kot so: Južna Afrika, Kitajska, Etiopija, Venezuela, Indija, Brazilija in Združeni Arabski Emirati. Kot zanimivost velja navesti, da podjetniški izziv izhaja iz podjetniškega razmišljanja, da gre podjetje tja, kjer denar je oziroma kjer je kupna moč.

Ciljni segment odjemalcev znamke vina »Untouched by Light« je skupina posameznikov z višjim mesečnim dohodkom: gospodarstveniki, direktorji, poslovneži, zbiratelji vin, t i. elita. Penina »Untouched by light« pa bi se lahko uvrstila tudi kot protokolarno darilo v diplomaciji. V to skupino se uvrščajo tudi prestižne destinacije v svetu, kot so Monako, Monte Karlo idr.

Naj zaključimo z mislijo, da je podjetje Radgonske gorice d. o. o. vrhunec peničarstva doseglo prav z novim produktom – penino »Untouched by Light«, ki predstavlja prvo penino na svetu, ki vse od trgatve pa do pitja vina preživi popolnoma v temi. S serijo okoljskih znakov odličnosti je podjetje trajnostno naravnano in tako gradijo širše zaupanje. Prav tako pa jim raste ugled v očeh gostov, vse to pa jih pelje po poti odličnosti tudi na tuja globalna tržišča.

slika vir: pomurec.com

Dostopnost